Waarom wij je bedrijf níet ontzorgen?

Elk bedrijf doet vandaag aan ‘ontzorgen’: je zorgen wegnemen door alles voor jou tot in de puntjes te regelen. Banken ontzorgen, leasingdiensten ontzorgen, administratieve kantoren ontzorgen. Het is een modewoord, en commercieel bekt het lekker. Maar Sideways wil haar klanten juist niet ‘ontzorgen'. Wij verkiezen bedrijven te ‘assisteren’. 

Als een bedrijf in een B2B-context een klant ontzorgt, is dat vaak met een afgewerkt product. Een contentbureau kan je helpen aan social media content, een leverancier aan voldoende reserves, een interimbureau voorziet je van een nieuwe werkkracht. Het zijn extra middelen, je bedrijf kan intussen gewoon verder blijven draaien.

‘Assisteren’ is ingrijpender. In plaats van hapklare social media content te voorzien, helpen we klanten om zelf hun content te creëren. We reiken geen kant-en-klare presentaties of werkkrachten aan, wel delen we onze expertise om je werknemers extra skills aan te leren en hen de beste presentaties te helpen maken. 

Wij geven de assist, jij trapt de bal in het doel en scoort de punten. 


Assisteren om te groeien

Een voorbeeld. Een bedrijf vroeg me een tijdje geleden of ik het gezicht kon worden van hun bedrijfsvideo’s. Had ik ja gezegd, had ik hen op dat moment ontzorgd. Maar dat is niet duurzaam: ze zouden voor elke communicatie opnieuw langs mij moeten passeren. En ze worden afhankelijk: als ik even geen tijd zou hebben, zou hun communicatie vertraging oplopen. 

Dus leerde ik hen om zélf filmpjes te maken. Met hun eigen mensen. Hoe maak je een goede bedrijfsvideo, waarop moet je letten en hoe pak je dit technisch aan? Tijdens een opleiding op hun maat leerde ik een volledig team de nodige kennis, tips & tricks aan, zodat ze daarna volledig zelf aan de slag konden. Met mooie resultaten.  


Gedeelde verantwoordelijkheid 

Assisteren heeft te maken met gedeelde verantwoordelijkheid: je creëert hierdoor ook meer engagement. Dat is precies wat we met Sideways willen bereiken. We luisteren naar de uitdagingen, bekijken waar de grootste obstakels zitten. En reiken dan de tools aan om die samen aan te pakken. Niet als dokter die je een pilletje voorschrijft, wel als sportcoach die je aanleert hoe je gezond blijft, fitter wordt en ziektes vermijdt.  

Wij helpen je aan een zelfkritische blik om zélf consultant te worden binnen je eigen functie en eigen bedrijf. 

Daarom geloven we ook zo in de rol van Chief Revenue Officers (CRO’s). Een extra petje op het hoofd van je werknemers: het komt er niet op aan dat ze gewoon hun job uitoefenen. Wel dat ze weten waarom precies, voor welk hoger bedrijfsdoel. Dan gaan ze er ook kritischer mee om: doen ze nog wel het juiste? Kan het werk misschien efficiënter? Ze worden op termijn hun eigen consultant. 


Geen ontzorgen dus, wel assisteren. Dat is hoe we onze rol als consultant zien. Hoe sta je hier zelf tegenover?



Meer items

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief

{{ newsletter_message }}

x

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x